Thcshuynhphuoc-np.edu.vn - Thông Tin Kiến Thức Bổ Ích

Giáo án Tiếng Anh 8 sách Kết nối tri thức với cuộc sống (Cả năm) Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh 8 Global Success

Tháng 8 24, 2024 by Thcshuynhphuoc-np.edu.vn

Bạn đang xem bài viết Giáo án Tiếng Anh 8 sách Kết nối tri thức với cuộc sống (Cả năm) Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh 8 Global Success tại thcshuynhphuoc-np.edu.vn bạn có thể truy cập nhanh thông tin cần thiết tại phần mục lục bài viết phía dưới.

Giáo án Tiếng Anh 8 Kết nối tri thức với cuộc sống bao gồm các bài giảng trong cả năm học 2024 – 2025, giúp thầy cô dễ dàng xây dựng kế hoạch bài dạy môn Anh 8 Kết nối tri thức theo chương trình mới.

KHBD Tiếng Anh 8 KNTT cả năm được biên soạn kỹ lưỡng, trình bày khoa học theo SGK Tiếng Anh 8 Global Success. Bên cạnh đó, thầy cô tham khảo thêm giáo án Hoạt động trải nghiệm, Khoa học tự nhiên. Vậy mời thầy cô cùng theo dõi bài viết dưới đây của thcshuynhphuoc-np.edu.vn để soạn giáo án Tiếng Anh 8 Global Success:

Giáo án Tiếng Anh 8 Global Success

UNIT 1: LEISURE TIME

Lesson 1: Getting started – I’m keen on DIY (do-it-yourself).

I. OBJECTIVES

By the end of this lesson, Ss will be able to:

1. Knowledge

– Gain an overview about the topic Leisure time

– Gain vocabulary to talk about Leisure time

2. Competences

– Develop communication skills and creativity

– Be collaborative and supportive in pair work and teamwork

– Actively join in class activities

3. Personal qualities

– Love talking about activities Leisure time

II. MATERIALS

– Grade 8 textbook, Unit 1, Getting started

– Computer connected to the Internet

– Projector / TV

– hoclieu.vn

Language analysis

Form

Pronunciation

Meaning

Vietnamese equivalent

1. DIY (n)

(do-it-yourself)

/ˌdiːaɪˈwaɪ/

the activity of decorating or repairing your home, or making things for your home yourself, rather than paying someone else to do it for you

hoạt động tự làm ra, sửa chữa hoặc trang trí đồ vật tại nhà

2. knitting kit (n)

/ˈnɪt.ɪŋ kɪt/

a group of tools needed for knitting

bộ dụng cụ đan len

3. dollhouse (n)

/ˈdɒlˌhaʊs/

​a toy that is a very small house, often with furniture and small dolls in it

nhà búp bê

4. make paper flowers (v.phr)

/meɪk ‘peɪ.pər ‘flaʊərz/

to create flower-like shapes from tissues or crepe paper

làm hoa giấy

5. hang out (v)

/hæŋ aʊt/

to spend a lot of time in a place or with someone

đi chơi

Assumption

Anticipated difficulties

Solutions

Ss may lack experience of group / team work.

– Encourage Ss to work in groups so that they can help one another.

– Give short, clear instructions, and help if necessary.

III. PROCEDURES

1. WARM-UP (5 mins)

a. Objectives:

– To set the context for the introductory dialogue;

Khám Phá Thêm:   Địa lí 10 Bài 2: Sử dụng bản đồ Soạn Địa 10 trang 5 sách Cánh diều

– To introduce the topic of the unit.

b. Content:

– Students play a game: listing activities in the picture.

c. Expected outcomes:

– Students know the topic of the unit and be ready for the conversation.

d. Organisation

TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES

CONTENTS

Asking questions:

– Teacher shows the pictures (PPT slides) to the whole class.

– Teacher ask students to work in pairs and name the activities in the picture.

– Students work in pairs for 3 minutes.

– Teacher elicits answers from students.

– Teacher asks students to guess the topic of the unit/ lesson.

Game: Who knows more?

Suggested answers:

Playing video games, flying kites, reading books, listening to music, swimming,…

e. Assessment

– Teacher calls the group with the most activities to answer.

2. ACTIVITY 1: PRESENTATION (7 mins)

a. Objectives:

– To prepare vocabulary for students to understand the conversation.

b. Content:

– Pre-teach vocabulary related to the content of the dialogue.

c. Expected outcomes:

– Students know how to use the target vocabulary.

d. Organisation

TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES

CONTENTS

Vocabulary pre-teaching

– Teacher explains the meaning of the new vocabulary by pictures.

– Teacher reveals that the words according to the pictures will appear in the reading text and asks students to open their textbook to find these words.

– Teacher introduces the vocabulary.

New words:

1. knitting kit (n)

2. DIY (n)

3. dollhouse (n)

4. make paper flowers (v.phr)

5. hang out

e. Assessment

– Teacher checks students’ pronunciation and gives feedback.

3. ACTIVITY 2: PRACTICE (20 mins)

a. Objectives:

– To help Ss use words and phrases related to leisure time.

– To help Ss further understand the text.

– To introduce some vocabulary items related to leisure activities.

b. Content:

– Task 1: Listen and read.

– Task 2. Read the conversation again and complete the sentences.

– Task 3. Work in pairs. Write the activities from the box under the correct pictures.

– Task 4. Work in pairs. Read the phrases, and guess which activities in 3 are described.

c. Expected outcomes:

– Students understand the conversation and know the vocabulary related to the topic.

d. Organisation

TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES

CONTENTS

Task 1. Listen and read. (5 mins)

– Teacher asks some questions about the pictures in the textbook to get students’ interest.

– Teacher plays the recording and asks students to circle the words learnt in the Presentation stage.

– Teacher can play the recording more than once.

– Students listen and read.

The dialogue on page 8

Questions:

– What can you see in each picture?

– What may the hobby be?

Task 2. Read the conversation again and complete the sentences. (5 mins)

– Teacher asks Ss to read the dialogue in more detail and find the information to complete the sentences.

– Teacher asks them how to do this kind of exercise.

Explain the strategies, if necessary (e.g. underlining the

key words in the sentences, predicting the word speech, locating the key words in the text, and then reading that part and choosing the words to fill in the blank).

– Teacher tells them to underline parts of the dialogue that help them with the answers. Set a strict time limit to ensure Ss quickly read the text for information.

– Teacher tells Ss to compare their answers in pairs before sharing them with the class. Teacher asks them to explain their answers.

Suggested answers:

1. knitting kit

2. leisure time

3. other people

4. hang out

5. Sunday

Task 3. Work in pairs. Write the activities from the box under the correct pictures. (6 mins)

– Teacher asks Ss to name the activities shown in the pictures.

– Teacher has Ss work individually to write the words and phrases in the box under the pictures. Have them compare their answers with a partner.

– Teacher invites some Ss to go to the board and write their answers.

– Teacher checks the correct answers as class.

– Teacher has Ss practice saying the word and phrases again.

Answer key:

1. messaging friends

2. cooking

3. playing sport

4. doing puzzles

5. doing DIY

6. surfing the net

Task 4. Work in pairs. Read the phrases, and guess which activities in 3 are described. (5 mins)

– Teacher has Ss work in pairs and read the key phrases given, then guess the leisure activities.
– Teacher asks for Ss’ answers and confirms the correct ones.
– For a more able class, Teacher has Ss work in groups. Each group writes down some key words and phrases about one or two leisure activities they do or know. Then they read aloud these words/ phrases for the class to guess the activities.

Answer key:

1. doing puzzles

2. doing DIY

3. playing sport

4. messaging friends

5. surfing the net

Khám Phá Thêm:   Soạn bài Tổng kết phần tiếng Việt: Lịch sử đặc điểm loại hình và các phong cách ngôn ngữ Soạn văn 12 tập 2 tuần 33 (trang 192)

e. Assessment

– Teacher corrects for students as a whole class.

4. ACTIVITY 3: PRODUCTION (10 mins)

a. Objectives:

– To help Ss practise using the vocabulary items related to leisure activities.

b. Content:

– Task 5 (Group work: Ask and answer then report)

c. Expected outcomes:

– Students’ conversations

d. Organisation

TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES

CONTENTS

Task 5: Work in groups. Ask one another the question below. Then report your friends’ answers to the class. (10 mins)

– Teacher gives Ss 3 – 5 minutes to do this activity.

– Have Ss work in groups to ask one another the question in the book. Invite some Ss to share the answers of their groups with the class.

– For a more able class, ask Ss to work in their groups again and brainstorm all the leisure activities they know. After three minutes, the group with the most correct answers wins, and they are invited to share their answers with the whole class.

Question:

If you have some free time this weekend, what will you do?

Suggested outcome:

If I have free time this weekend, I will go to the cinema to see the latest film.

e. Assessment

– Teacher corrects and gives feedback to students’ conversations.

5. CONSOLIDATION (5 mins)

a. Wrap-up

– Ask one or two Ss to tell the class what they have learnt.

– Ask Ss to say aloud some words and phrases they remember from the lesson.

b. Homework

– Name a list of cheap hobbies, expensive hobbies, easy and difficult hobbies.

– Students’ workbook.

Khám Phá Thêm:   Sinh học 12: Ôn tập chương 1 Giải Sinh 12 Chân trời sáng tạo trang 71, 72

– Start preparing for the Project of the unit:

Teacher randomly puts Ss in groups of 4 or 5 and asks them to interview their classmates or students from other classes about leisure activities. Students will show and report their group’s findings in Lesson 7 – Looking back and Project. (Teacher should check the progress of students’ preparation after each lesson.)

Board Plan

Date of teaching

Unit 1: Leisure time
Lesson 1: Getting started

*Warm-up

* Vocabulary

1. knitting kit (n)

2. DIY (n)

3. dollhouse (n)

4. make paper flowers (v.phr)

5. hang out (v)

Task 1: Listen and read.

Task 2: Read the conversation again and complete the sentences.

Task 3: Write the activities from the box under the correct pictures.

Task 4: Read the word and phrases, and guess which activities are described.

Task 5: Ask one another the questions. Then report your friends’ answers to the class.

*Homework

………….

Tải file về để xem trọn bộ giáo án tiếng Anh 8 Global Success

Cảm ơn bạn đã xem bài viết Giáo án Tiếng Anh 8 sách Kết nối tri thức với cuộc sống (Cả năm) Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh 8 Global Success tại thcshuynhphuoc-np.edu.vn bạn có thể bình luận, xem thêm các bài viết liên quan ở phía dưới và mong rằng sẽ giúp ích cho bạn những thông tin thú vị.

Từ Khoá Liên Quan:

  • Share on Facebook
  • Tweet on Twitter
  • Share on LinkedIn

Bài Viết Liên Quan

Nghị luận về sự cần thiết của việc rèn luyện kĩ năng giao tiếp Tầm quan trọng của việc rèn kĩ năng giao tiếp
Nghị luận về sự cần thiết của việc rèn luyện kĩ năng giao tiếp Tầm quan trọng của việc rèn kĩ năng giao tiếp
Phân tích truyện Con chó xấu xí của Kim Lân Viết văn bản nghị luận phân tích một tác phẩm truyện
Phân tích truyện Con chó xấu xí của Kim Lân Viết văn bản nghị luận phân tích một tác phẩm truyện
Viết đoạn văn khoảng 200 chữ phân tích một chi tiết kì ảo trong truyện Nữ thần Mặt Trời và Mặt Trăng Những bài văn hay lớp 10
Viết đoạn văn khoảng 200 chữ phân tích một chi tiết kì ảo trong truyện Nữ thần Mặt Trời và Mặt Trăng Những bài văn hay lớp 10
Previous Post: « Giáo án Tin học 5 sách Kết nối tri thức với cuộc sống (Cả năm) Kế hoạch bài dạy Tin học lớp 5 năm 2024 – 2025
Next Post: Giáo án Mĩ thuật 8 sách Kết nối tri thức với cuộc sống Kế hoạch bài dạy Mĩ thuật 8 (Cả năm) »

Primary Sidebar

Công Cụ Hôm Nay

  • Thời Tiết Hôm Nay
  • Tử Vi Hôm Nay
  • Lịch Âm Hôm Nay
  • Lịch Thi Đấu Bóng Đá Hôm Nay
  • Giá Vàng Hôm Nay
  • Tỷ Giá Ngoaị Tệ Hôm Nay
  • Giá Xăng Hôm Nay
  • Giá Cà Phê Hôm Nay

Công Cụ Online

  • Photoshop Online
  • Casio Online
  • Tính Phần Trăm (%) Online
  • Giải Phương Trình Online
  • Ghép Ảnh Online
  • Vẽ Tranh Online
  • Làm Nét Ảnh Online
  • Chỉnh Sửa Ảnh Online
  • Upload Ảnh Online
  • Paint Online
  • Tạo Meme Online
  • Chèn Logo Vào Ảnh Online

Bài viết mới

  • Tiểu sử và Sự Nghiệp Của Ryan Sessegnon: Tài Năng Trẻ Đáng Chú Ý Trong Bóng Đá Anh
  • Phil Foden – Ngôi sao trẻ đầy triển vọng của bóng đá Anh
  • Các cầu thủ nổi tiếng bị rơi vào vòng lao lý
  • Ý Nghĩa Số Áo 14 Trong Bóng Đá
  • Nghị luận về sự cần thiết của việc rèn luyện kĩ năng giao tiếp Tầm quan trọng của việc rèn kĩ năng giao tiếp
  • Phân tích truyện Con chó xấu xí của Kim Lân Viết văn bản nghị luận phân tích một tác phẩm truyện
  • Viết đoạn văn khoảng 200 chữ phân tích một chi tiết kì ảo trong truyện Nữ thần Mặt Trời và Mặt Trăng Những bài văn hay lớp 10
  • Nghị luận về lối sống phông bạt của giới trẻ hiện nay Viết bài văn nghị luận xã hội về hiện tượng đời sống
  • Phân tích đánh giá chủ đề và những nét đặc sắc về nghệ thuật của truyện Con chó xấu xí Những bài văn hay lớp 11
  • Viết bài văn kể lại một câu chuyện về trí thông minh hoặc khả năng tìm tòi, sáng tạo của con người Kể lại một câu chuyện đã đọc hoặc đã nghe lớp 4 KNTT

Copyright © 2025 · Thcshuynhphuoc-np.edu.vn - Thông Tin Kiến Thức Bổ Ích