Thcshuynhphuoc-np.edu.vn - Thông Tin Kiến Thức Bổ Ích

Giáo án Tiếng Anh 2 sách Chân trời sáng tạo (Cả năm) Giáo án môn Tiếng Anh lớp 2 – Family and Friends

Tháng 12 23, 2023 by Thcshuynhphuoc-np.edu.vn

Bạn đang xem bài viết Giáo án Tiếng Anh 2 sách Chân trời sáng tạo (Cả năm) Giáo án môn Tiếng Anh lớp 2 – Family and Friends tại thcshuynhphuoc-np.edu.vn bạn có thể truy cập nhanh thông tin cần thiết tại phần mục lục bài viết phía dưới.

Giáo án Tiếng Anh 2 Chân trời sáng tạo trọn bộ cả năm, mang tới các bài soạn của 35 tuần trong cả năm học. Qua đó, giúp thầy cô tiết kiệm khá nhiều thời gian, công sức trong quá trình xây dựng kế hoạch bài dạy môn Tiếng Anh 2 CTST của mình.

Kế hoạch bài dạy Tiếng Anh lớp 2 – Family and Friends cả năm được biên soạn kỹ lưỡng, trình bày khoa học theo tuần. Bên cạnh đó, thầy cô có thể tham khảo thêm giáo án môn Tiếng Việt, Toán, Tự nhiên và xã hội, để có thêm nhiều kinh nghiệm soạn giáo án điện tử lớp 2. Vậy mời thầy cô cùng tải miễn phí Giáo án Tiếng Anh 2 Chân trời sáng tạo.

Giáo án môn Tiếng Anh 2 sách Chân trời sáng tạo

UNIT STARTER HELLO!

School : Subject : ENGLISH
Class : 2 UNIT STARTERS:HELLO!
Period : 1 LESSON : 1
Teacher : ………………………………………..

Week : 1

Lesson duration : 35 minutes

I. AIMS: Students know how to say 4 colors.

II. OBJECTIVES: By the end of this lesson, students will be able to:

Say 4 color words.

Practice color words in song.

Improve listening and speaking skills.

III. LANGUAGE:

Language focus: listening, speaking

Vocabulary: orange, pink, brown, purple

IV. RESOURCES AND MATERIALS:

Flashcards 1-5, audio tracks 03-05, …

V. TEACHING PROCEDURES:

STAGES

TEACHER’S ACTIVITIES

NOTES

Warm up

8 mins

– Say” Hello” to the whole class.

– Move around shake their hands and say” Hello”.

– Encourage students to say Hello to you.

– Ask students to say Hello to the friends next to them as well as shake hands.

Play Hello song (track 01)

– Practice singing the song

· Singing line by line

· Singing along in chorus

Guessing game:

– Show students 5 pictures in black and white: an apple, a cloud, a lemon, rocks, bananas.

– Ask students to guess what color they are.

– Show them the colored pictures: a red apple, a blue cloud, a green lemon, black rocks, yellow bananas.

whole class

Presentation

5 mins

Lead in:

– Play flashcards 5-8 on the board.

– Point to each picture and say the word.

– Point to the cards, students say the word.

whole class

Guided Practice

7 mins

1. Listen, point and repeat (track 03)

– Ask students to open their books.

– Play track 3, listen and point.

– Play again, ask students to listen and point.

– Play again, ask students to listen and repeat.

Board race Game:

– Stick the flash cards around the class.

– Divide students into 5 groups.

– Students take turns 1 by 1.

– 1 student from each group stand up.

– Ask students to listen and run to the correct flashcards.

– Hold up a color word: Orange.

– Students run to the correct flashcards and say aloud.

2. Listen and point (track 04)

– Play track 4, hold up your book and point.

– Students listen to track 04 again and point.

– Students listen again and say the words.

3. Listen and sing (track 05)

– Show your book to your students, elicit as many information as you can about the picture.

– Play track 05, students listen and point.

– Students listen again and sing along.

individuals

Pair/ Group practice

10 mins

4. Point and say. Stick.

– Show students how to do:

· Point to each color and ask students to say the words.

· Students point and repeat in chorus

· Say:” Let’s stick!”

· stick the sticker and say: “pink”

– Ask students to work in pairs to say and stick

– Go around for help if necessary.

• Below level:Students draw an object they have with colors orange, pink, brown or purple and color it.

– Ask them to write the color word in that colored pen or crayon.

• At level:Ask students to unscramble these anagrams words: pnik, oaerng, bnrwo, pplrue

– Ask them to write the color word in that colored pen or crayon.

• Above level:Ask students to unscramble these anagrams words: pnik, oaerng, bnrwo, pplrue

– Ask them to think of 2 more colors and write down.

Pair work: Printable Resources

– Show students how to do the task.

– Students work in pairs.

4. Workbook page 4

– Ask students to do exercises in workbook page 4.

– Go around to help and encourage the students.

groups

pairs

individuals

Conclusion

5 mins

Sing and act out (track 05)

– Divide the class into 4 groups.

– Give each group a flashcard: ROSY, TIM, BILLY, MISS JONES

– Play the chant.

– Students listen and stand up when they hear their group’s name.

GOODBYE SONG (track 02)

groups

Khám Phá Thêm:   Đề thi vào 10 môn Tiếng Anh năm 2024 - 2025 sở GD&ĐT Sóc Trăng Đáp án đề thi tuyển sinh lớp 10 môn Anh 2024

VI. REFLECTION:

……………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………

UNIT STARTERS: HELLO!
LESSON: 2

I. AIMS: Students know how to ask and answer about their age and favorite color.

II. OBJECTIVES: By the end of this lesson, students will be able to

– ask the question “How old are you?’’

– say: “I like…”

– sing a song.

– Improve Listening, Speaking and Reading skills.

III. LANGUAGE:

Language focus: listening, speaking

Vocabulary: How old are you?

I’m six.

I like purple.

IV. RESOURCES AND MATERIALS:

Flashcards 5-8, audio tracks 06-07, …

V. TEACHING PROCEDURES:

STAGES

TEACHER’S ACTIVITIES

NOTES

Warm up

5 mins

– Greet students

– Play HELLO SONG, ask student to sing along.

whole class

Review

3 mins

Sing a song (track 05)

whole class

Presentation

5 mins

Lead in:

– Hold up each of the Flashcards 5-8 for students to say the words.

– Say a color, students point and repeat.

– Hold up your favorite color and say: I like (pink).

– – Draw a big heart and say again: I like (pink).

whole class

Guided Practice

10 mins

1. Listen and repeat track 06

– Play track 05, listen and point.

– Play again, ask students to listen and point.

– Play again, ask students to listen and repeat.

2. Listen and sing: track 07

– Show your book to your students, elicit as many information as you can about the picture.

– Play the recording for the children to listen to.

– Play the recording again and sing along.

Pair/ Proup practice

7 mins

3. Ask and Answer

– Ask students to look at the picture and speech bubbles.

– Have 2 students demonstrate the question and answer.

– Ask students to work in pairs to exchange questions and answers.

– Move around for help if necessary.

4. Look and Say

– Point to the speech bubble, model the sentence.

– Ask students to work in pairs to make similar sentences using other pictures.

Game matching

– Write color words on the board.

– Show them a color and ask: What color is it?

– Students answer and circle the correct words.

. Below level:

– Mouth the color words silently.

– Students guess which word is being said.

. At level:

– Mouth the color words silently.

– Students guess which word is being said.

– Students work in pairs.

. Above level:

– Mouth the color words silently.

– Students guess which word is being said.

– Students work in pairs.

(ask them to use colors that they learnt in grade 1)

Let’s talk!

– Ask students to look at the picture and speech bubble.

– Ask students to read the text in speech bubble.

– Students work in pairs practicing using other color words.

– Students work in groups of 4 doing these activities in printable resources.

Giáo án Tiếng Anh 2 sách Chân trời sáng tạo (Cả năm) Giáo án môn Tiếng Anh lớp 2 – Family and Friends

5. Workbook p.5

– Ask student to do exercise in workbook p.5.

– Go around to help and encourage the students.

pairs

pairs

groups

individuals

Conclusion

5 mins

Pass the ball game

– Play the music and students pass a ball to play the game.

– Stop the music.

– The whole class asks: “How old are you?”

– The student holding the ball has to stand up and answer: “I’m…..”

– Give stickers to correct answers.

Goodbye song

Khám Phá Thêm:   Chuyện cây si cổ thụ ở đền Ngọc Sơn bị bão đánh bật rễ rồi lại hồi sinh có ý nghĩa gì? Soạn bài Một người Hà Nội

VI. REFLECTION:

……………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………

UNIT STARTERS: HELLO!
LESSON: 3

I. AIMS: Students know how to recognize letters a, b, c, d, e and pronounce the sounds /æ/, /b/, /k/, /d/, /e/, and /f/.

II. OBJECTIVES: By the end of this lesson, students will be able to:

– recognize and trace the uppercase and lowercase forms of the letters a, b, c, d, e

– pronounce the sounds /æ/, /b/, /k/, /d/, /e/, and /f/.

– improve listening and speaking skills.

III. LANGUAGE:

Language focus: listening, writing

Vocabulary: Apple, bat, tub, cat, dog, bird, egg, fig, leaf

Extra language: (The bird) is in (the tub).

(The bird) is on (the leaf).

IV. RESOURCES AND MATERIALS:

Audio tracks 07-10, Phonics cards 1-9, …

….

>> Tải file để tham khảo trọn bộ giáo án Tiếng Anh 2 sách Chân trời sáng tạo (Cả năm)

Cảm ơn bạn đã xem bài viết Giáo án Tiếng Anh 2 sách Chân trời sáng tạo (Cả năm) Giáo án môn Tiếng Anh lớp 2 – Family and Friends tại thcshuynhphuoc-np.edu.vn bạn có thể bình luận, xem thêm các bài viết liên quan ở phía dưới và mong rằng sẽ giúp ích cho bạn những thông tin thú vị.

Từ Khoá Liên Quan:

  • Share on Facebook
  • Tweet on Twitter
  • Share on LinkedIn

Bài Viết Liên Quan

Nghị luận về sự cần thiết của việc rèn luyện kĩ năng giao tiếp Tầm quan trọng của việc rèn kĩ năng giao tiếp
Nghị luận về sự cần thiết của việc rèn luyện kĩ năng giao tiếp Tầm quan trọng của việc rèn kĩ năng giao tiếp
Phân tích truyện Con chó xấu xí của Kim Lân Viết văn bản nghị luận phân tích một tác phẩm truyện
Phân tích truyện Con chó xấu xí của Kim Lân Viết văn bản nghị luận phân tích một tác phẩm truyện
Viết đoạn văn khoảng 200 chữ phân tích một chi tiết kì ảo trong truyện Nữ thần Mặt Trời và Mặt Trăng Những bài văn hay lớp 10
Viết đoạn văn khoảng 200 chữ phân tích một chi tiết kì ảo trong truyện Nữ thần Mặt Trời và Mặt Trăng Những bài văn hay lớp 10
Previous Post: « Giáo án Mĩ thuật 2 sách Chân trời sáng tạo (Cả năm) Kế hoạch bài dạy môn Mỹ thuật 2
Next Post: Giáo án lớp 2 bộ sách Kết nối tri thức với cuộc sống (9 môn) Kế hoạch bài dạy lớp 2 KNTT (Cả năm) »

Primary Sidebar

Công Cụ Hôm Nay

  • Thời Tiết Hôm Nay
  • Tử Vi Hôm Nay
  • Lịch Âm Hôm Nay
  • Lịch Thi Đấu Bóng Đá Hôm Nay
  • Giá Vàng Hôm Nay
  • Tỷ Giá Ngoaị Tệ Hôm Nay
  • Giá Xăng Hôm Nay
  • Giá Cà Phê Hôm Nay

Công Cụ Online

  • Photoshop Online
  • Casio Online
  • Tính Phần Trăm (%) Online
  • Giải Phương Trình Online
  • Ghép Ảnh Online
  • Vẽ Tranh Online
  • Làm Nét Ảnh Online
  • Chỉnh Sửa Ảnh Online
  • Upload Ảnh Online
  • Paint Online
  • Tạo Meme Online
  • Chèn Logo Vào Ảnh Online

Bài viết mới

  • Tiểu sử và Sự Nghiệp Của Ryan Sessegnon: Tài Năng Trẻ Đáng Chú Ý Trong Bóng Đá Anh
  • Phil Foden – Ngôi sao trẻ đầy triển vọng của bóng đá Anh
  • Các cầu thủ nổi tiếng bị rơi vào vòng lao lý
  • Ý Nghĩa Số Áo 14 Trong Bóng Đá
  • Nghị luận về sự cần thiết của việc rèn luyện kĩ năng giao tiếp Tầm quan trọng của việc rèn kĩ năng giao tiếp
  • Phân tích truyện Con chó xấu xí của Kim Lân Viết văn bản nghị luận phân tích một tác phẩm truyện
  • Viết đoạn văn khoảng 200 chữ phân tích một chi tiết kì ảo trong truyện Nữ thần Mặt Trời và Mặt Trăng Những bài văn hay lớp 10
  • Nghị luận về lối sống phông bạt của giới trẻ hiện nay Viết bài văn nghị luận xã hội về hiện tượng đời sống
  • Phân tích đánh giá chủ đề và những nét đặc sắc về nghệ thuật của truyện Con chó xấu xí Những bài văn hay lớp 11
  • Viết bài văn kể lại một câu chuyện về trí thông minh hoặc khả năng tìm tòi, sáng tạo của con người Kể lại một câu chuyện đã đọc hoặc đã nghe lớp 4 KNTT

Copyright © 2025 · Thcshuynhphuoc-np.edu.vn - Thông Tin Kiến Thức Bổ Ích