Bạn đang xem bài viết Tiếng Anh 7 Unit 3: Getting Started Soạn Anh 7 trang 28, 29 sách Kết nối tri thức với cuộc sống tại thcshuynhphuoc-np.edu.vn bạn có thể truy cập nhanh thông tin cần thiết tại phần mục lục bài viết phía dưới.
In today’s interconnected world, the ability to communicate in English has become increasingly essential. English is not only a language of international business but also a gateway to various opportunities in education, travel, and culture. As students, we constantly strive to enhance our English language skills to navigate this globalized society. In Unit 3: Getting Started of our English 7 textbook, we will embark on an exciting journey to explore new vocabulary, grammar structures, and practical skills that will not only improve our language proficiency but also help us connect knowledge with real-life experiences. So, let’s dive into this unit and unlock the door to a whole new world of English language learning.
Tiếng Anh 7 Unit 3: Getting Startedgiúp các em học sinh lớp 7 trả lời các câu hỏi trang 28, 29 Tiếng Anh 7 sách Kết nối tri thức với cuộc sống bài Unit 3: Community Service trước khi đến lớp.
Soạn Getting Started Unit 3 lớp 7 bám sát theo chương trình SGK Global Success 7 – Tập 1. Thông qua đó, giúp học sinh nhanh chóng nắm vững kiến thức để học tốt tiếng Anh 7. Đồng thời, cũng giúp thầy cô tham khảo để soạn giáo án Tiếng Anh 7 theo chương trình mới. Vậy mời thầy cô và các em cùng theo dõi bài viết dưới đây của thcshuynhphuoc-np.edu.vn nhé:
Bài 1
Listen and read. (Nghe và đọc.)
Minh: Hi, Tom. Are you back in Ha Noi?
Tom: Yes, I came back yesterday. Can we meet up this Sunday morning? I bought you a board game.
Minh: Sure, I can’t wait! But our Green School Club will have some community activities on that morning.
Tom: What activities does your club do?
Minh: Well, we pick up litter around our school and plant vegetables in our school garden.
Tom: School gardening? That’s fantastic!
Minh: Yes. We donate the vegetables to a nursing home. Does your school have anu activities like these?
Tom: Yes. We donate books to homeless children. We also have English classes. Last summer, we taught English to 30 kids in the area.
Minh: Sounds like great work!
Tom: Thanks.
Minh: … So, let’s meet in the afternoon then.
Hướng dẫn dịch:
Minh: Chào Tom. Bạn đã trở lại Hà Nội rồi à?
Tom: Vâng, tôi đã trở lại ngày hôm qua. Chúng ta có thể gặp nhau vào sáng Chủ nhật này không? Tôi đã mua cho bạn một bộ bài.
Minh: Chắc chắn rồi, tôi không thể đợi được nữa! Nhưng Câu lạc bộ Green School của chúng tôi sẽ có một số hoạt động cộng đồng vào sáng hôm đó.
Tom: Câu lạc bộ của bạn làm những hoạt động gì?
Minh: À, chúng mình nhặt rác xung quanh trường và trồng rau trong vườn trường.
Tom: Làm vườn ở trường? Điều đó thật tuyệt!
Minh: Vâng. Chúng tôi quyên góp rau cho một viện dưỡng lão. Trường bạn có những hoạt động như thế này không?
Tom: Có chứ. Chúng tôi tặng sách cho trẻ em vô gia cư. Chúng tôi cũng có các lớp học tiếng Anh. Mùa hè năm ngoái, chúng tôi đã dạy tiếng Anh cho 30 trẻ em trong khu vực.
Minh: Nghe có vẻ là một công việc tuyệt vời!
Tom: Cảm ơn.
Minh:… Vậy, chúng ta hãy gặp nhau vào buổi chiều.
Bài 2
Read the conversation again and tick (✓) the appropriate box. (Đọc lại đoạn hội thoại và đánh dấu ✓ vào ô đúng.)
Community activity | Minh’s club | Tom’s club |
1. picking up litter | ||
2. planting vegetables | ||
3. donating books | ||
4. donating vegetables | ||
5. teaching English |
Gợi ý trả lời:
Community activity (Hoạt động cộng đồng) |
Minh’s club (câu lạc bộ của Minh) |
Tom’s club (câu lạc bộ của Tom) |
1. picking up litter (nhặt rác) |
✓ | |
2. planting vegetables (trồng rau) |
✓ | |
3. donating books (quyên góp sách) |
✓ | |
4. donating vegetables (quyên góp rau) |
✓ | |
5. teaching English (dạy tiếng Anh) |
✓ |
Bài 3
Complete the phrases under the pictures with the verbs below. (Hoàn thành cụm từ bên dưới bức tranh với động từ bên dưới.)
pick up clean doante recycle help |

2. help homeless children (giúp đỡ trẻ vô gia cư)
3. recycle plastic bottles (tái chế chai nhựa)
4. donate clothes (quyên góp quần áo)
5. clean the playground (dọn dẹp khu vui chơi)
Bài 4
Complete the sentences with the correct words or phrases below. (Hoàn thành câu với từ hoặc cụm từ đúng ở bên dưới.)
old people homeless children planted litter taught |
1. We collected clothes and gave them to___________.
2. Those students picked up all the _________ on the street.
3. We helped ________ in the nursing home last Sunday.
4. The club members __________ maths to primary students during school holidays.
5. We _______ a lot of trees in the park last summer.
Gợi ý trả lời:
1. homeless children |
2. litter |
|
3. old people |
4. taught |
5. planted |
1. We collected clothes and gave them to homeless children.
(Chúng tôi thu thập quần áo và tặng chúng cho trẻ em vô gia cư.)
Giải thích: give something to someone (đưa ai cái gì) => chỗ trống cần danh từ.
2. Those students picked up all the litter on the street.
(Những học sinh đó đã nhặt tất cả rác trên đường phố.)
Giải thích: Sau mạo từ “the” cần danh từ.
3. We helped old people in the nursing home last Sunday.
(Chúng tôi đã giúp đỡ những người già trong viện dưỡng lão vào Chủ nhật tuần trước.)
Giải thích: Cấu trúc “help someone” (giúp đỡ ai) => chỗ trống cần danh từ.
4. The club members taught maths to primary students during school holidays.
(Các thành viên câu lạc bộ đã dạy toán cho học sinh tiểu học trong những ngày nghỉ học.)
Giải thích: Sau chủ ngữ “club members” và tân ngữ “maths” cần động từ.
5. We planted a lot of trees in the park last summer.
(Chúng tôi đã trồng rất nhiều cây trong công viên vào mùa hè năm ngoái.)
Giải thích: Sau chủ ngữ “We” và tân ngữ “a lot of trees” cần động từ.
In conclusion, the topic “Getting Started” in Unit 3 of English 7 presents valuable and practical knowledge that connects the students’ learning to their real life. The lessons in this unit emphasize the importance of setting goals, making plans, and managing time effectively. Through various activities and discussions, students are encouraged to develop their critical thinking, decision-making, and problem-solving skills.
This unit begins by introducing the concept of goal setting and its significance in achieving success. Students learn how to identify their personal goals and break them down into achievable steps. They also explore different strategies to stay motivated and overcome obstacles along the way. These lessons not only equip students with essential life skills but also enable them to apply them in different aspects of their lives.
Furthermore, the unit emphasizes the importance of planning and organizing. Students are taught how to create effective plans that help them manage their tasks and responsibilities efficiently. They learn how to prioritize their activities, set deadlines, and create action plans. These skills are crucial for their academic success and future endeavors.
Lastly, the unit teaches students about time management. They learn the significance of allocating time to different activities and avoiding procrastination. Strategies such as creating schedules, avoiding distractions, and setting realistic goals are discussed to help them make the most of their time. By mastering these skills, students can enhance their productivity and achieve better results in their studies and personal lives.
Overall, the lessons in Unit 3 of English 7, “Getting Started,” provide students with practical skills that are essential for their personal and academic growth. The unit connects theoretical knowledge with real-life applications, making the learning experience more meaningful and relevant. By mastering the concepts and skills taught in this unit, students are well-prepared to set goals, make plans, and manage their time effectively, thus setting a solid foundation for their future success.
Cảm ơn bạn đã xem bài viết Tiếng Anh 7 Unit 3: Getting Started Soạn Anh 7 trang 28, 29 sách Kết nối tri thức với cuộc sống tại thcshuynhphuoc-np.edu.vn bạn có thể bình luận, xem thêm các bài viết liên quan ở phía dưới và mong rằng sẽ giúp ích cho bạn những thông tin thú vị.
Từ Khoá Liên Quan:
1. Market
2. Bargain
3. Currency
4. Price
5. Customer
6. Vendor
7. Shopping
8. Purchase
9. Discount
10. Trade
11. Consumer
12. Transaction
13. Retail
14. Online shopping
15. Supply and demand